زبل خان اینجا، زبل خان اونجا، زبل خان همه جا

وبلاگ یک پسر ایرانی با نام مستعار زبل خان

زبل خان اینجا، زبل خان اونجا، زبل خان همه جا

وبلاگ یک پسر ایرانی با نام مستعار زبل خان

طرز تهیه ساندویچ های آسان با مرغ

ساندویچ مرغ و کلم:
دو پیمانه گوشت مرغ پخته (۳۴۰ گرم)،یک چهارم پیمانه کلم خرد شده به صورت رشته‌های باریک، دو عدد هویج متوسط رنده شده،یک چهارم پیمانه پیازچه خرد شده، یک پیمانه برگه زردآلوی خرد شده (در صورت تمایل)، یک پیمانه مایونز،یک قاشق سوپخوری سرکه سفید، ۸ قطعه نان لواش
گوشت مرغ، کلم، هویج، پیازچه و برگه زردآلو را در ظرف گودی ریخته مخلوط کنید. سس مایونز و سرکه را اضافه کنید. بر روی هر یک از قطعات لواش مقداری از این مخلوط را ریخته و آن را محکم لوله کنید. برای نگه داشتن ساندویچ به این شکل می‌توانید قطعات کاغذ روغنی هم اندازه با نان لواش ببرید و دور ساندویچ بپیچید و با یک قطعه نخ ببندید.
• ساندویچ سالاد مرغ:
یک دسته کرفس (حدود ۵/۱ کیلوگرم)۵،/۱ کیلوگرم مرغ،
۵/۲ لیتر آب سرد،یک عدد هویج بزرگ و درشت خرده شده،یک عدد پیاز متوسط خرد شده،یک قاشق چای خوری فلفل سیاه،نمک به اندازه کافی،برای سس:۳ عدد زرده تخم مرغ۳، قاشق سوپ خوری سرکه سفید،یک قاشق چای خوری پودر خردل،یک و یک چهارم پیمانه روغن زیتون.
کرفس را پاک کرده، قسمت روشن ساقه ها را جدا کنید. آن را به قطعات درشت خرد کنید و خوب بشویید. نیمی از کرفس، مرغ، آب، هویج، پیاز، فلفل سیاه و نمک را در ظرفی ریخته بر روی اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید. آن را با در بسته به مدت ۵۰ دقیقه تا زمانی که مرغ کاملاً بپزد، بجوشانید. ظرف را کنار بگذارید تا کمی سرد شود. سپس مرغ را از آن خارج کرده، پوست و استخوان مرغ را جدا کنید. آب اضافی مرغ را می‌توانید صاف کرده و در تهیه انواع سوپ به کار ببرید. گوشت مرغ و باقیمانده کرفس را ریز خرد کنید. برای تهیه مایونز زرده تخم مرغ‌ها را با سرکه و خردل در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن بریزید و آن را روشن کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. در حالی که دستگاه روشن است، روغن زیتون را از دریچه بالای آن به صورت جریان باریک و مداومی به مخلوط اضافه کنید و دستگاه را روشن نگاه دارید تا سس به اندازه کافی غلیظ شود. مایونز را به مخلوط مرغ و کرفس بیفزایید و این مخلوط را در میان لایه‌های نان تست ساندویچ کنید. می‌توانید این مخلوط را بر روی حلقه‌های گوجه فرنگی یا تخم مرغ آب پز نیز به صورت لقمه‌های کوچک سرو کنید و یا بر روی یک ردیف برگه کاهو در ظرفی ریخته با نان ساندویچی جدا سرو نمایید.
• ساندویچ مرغ و کالباس:
۶ قطعه نان تست شده،یک سوم پیمانه سس مایونز،یک عدد گوجه فرنگی درشت و حلقه شده۴، برش کالباس،چند برگ کاهو۳۵۰، گرم فیله سینه مرغ.
گوشت مرغ و کالباس را جداگانه در گریل کباب کنید و یا با مقدار کمی روغن مایع در تابه نچسبی سرخ کرده و برشته کنید. بر روی هر یک از قطعات نان تازه تست شده کمی مایونز بزنید و بر روی یک قطعه نان یک برگه کاهو، یک حلقه گوجه فرنگی و مقداری گوشت مرغ قرار داده، یک نان دیگر روی آنها بگذارید. دوباره یک برگه کاهو و یک برش گوجه فرنگی روی نان دوم بچینید و یک برش دیگر نان تست که کمی مایونز به آن زده‌اید، روی آنها بگذارید. این ساندویچ‌ها را به صورت مورب از قطر نان برش بزنید تا به دو ساندویچ مثلثی شکل تبدیل شوند. با باقیمانده مواد نیز به همین ترتیب ساندویچ درست کنید. ساندویچ ها را با چیپس سیب زمینی سرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد