زبل خان اینجا، زبل خان اونجا، زبل خان همه جا

وبلاگ یک پسر ایرانی با نام مستعار زبل خان

زبل خان اینجا، زبل خان اونجا، زبل خان همه جا

وبلاگ یک پسر ایرانی با نام مستعار زبل خان

طرز تهیه رولت گوشت

رولت گوشت» غذایی بسیار کامل است. هم سبزیجات را در خود دارد و هم پروتئین. ضمن این که خیلی هم خوش آب و رنگ است. مواد لازم برای تهیه غذا رولت ۳ یا ۴ نفره
گوشت چرخ کرده: ۱ کیلو، پیاز: ۱ عدد، زعفران: ۲ قاشق سوپخوری، قارچ خرد شده: ۱ لیوان، تخم مرغ پخته شده: ۴ عدد، زرشک: ۳ قاشق سوپخوری، جعفری خردشده: یک لیوان و سفیده تخم مرغ: ۱ عدد و نمک و فلفل به مقدار لازم.
ـ طرز تهیه و طبخ:
ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده هم بزنید و نمک و فلفل زده و کمی زعفران به آن اضافه آن را خوب ورز بدهید تا خوب کش بیاید و به دست نچسبد. مواد داخل رولت را که شامل زرشک، قارچ خردشده، پیاز سرخ کرده است، مخلوط کنید ، تخم مرغ ها را پوست کنید، آماده بگذارید.
گوشت را در داخل سینی به قطر ۲ سانت پهن کرده ـ به صورت مستطیل در بیاید و مواد داخل رولت را وسط گوشت بریزید و تخم مرغ ها را هم به صورت افقی بچیند و آهسته آهسته گوشت را رول کنید. سفیده تخم مرغ را هم آنقد رهم بزنید تا کف کند و با قلم موبه سطح گوشت بمالید و درسینی فر قرار بدهید تا با حرارت ملایم بپزد. برای جلوگیری از ترک رولت، گاهی روغن مایه به سطح آن بمالید و پس از پخته شدن آن را در دیس بگذارید و با جعفری و حلقه های نارنج یا لیمو ترش و قارچ پخته تزئین کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد